misdaadfilm

Mijn nachten met Susan, Olga, Albert, Julie, Piet & Sandra

Op een afgelegen boerderij wonen enkele jonge vrouwen samen met de mensenschuwe Albert. Wanneer Anton arriveert om een van hen, Susan, mee te nemen wordt het evenwicht in de woongemeenschap verstoord. Twee van de vrouwen, Sandra en Olga, hebben namelijk een Amerikaan vermoord en maken plannen om hetzelfde met Anton te doen wanneer ze hem verleid hebben. Anton en Susan weten nog weg te komen, maar Albert komt aan zijn eind en uiteindelijk loopt het voor Sandra en Olga ook niet best af.

10.32

Misdaadfilm waarin een jongeman dreigt op te draaien voor de moord op een advocaat.

Regisseur Arthur Dreifuss nam in de jaren vijftig in de Cinetone Studio's een twintigtal afleveringen op van 'Secret File, U.S.A.', een Amerikaanse tv-spionageserie. Tien jaar later haalde producent Joop Landré de Amerikaan terug naar Nederland om de misdaadfilm 10.32 te regisseren.

To Grab the Ring

Rusteloze Amerikaan op doorrreis zoekt de ware liefde en blijft achtervolgd worden door zijn verleden.

Gedreven door rusteloosheid en op de hielen gezeten door handlangers van diverse gangsterorganisaties, reist de Amerikaan Alfred Lowell via Londen naar Berlijn, Amsterdam en Parijs. In al deze steden raakt hij verstrikt in vluchtige verhoudingen en moet hij steeds opnieuw vluchten. Op weg naar Griekenland, vergezeld door een vroegere vriendin, krijgen zijn belagers hem opnieuw in het oog. Lowell raakt wanhopig. Zal hij ooit kunnen ontsnappen aan het verleden?

Champagne Rose is dood

Engels-Zweeds-Nederlandse misdaadfilm over een eenzame strijder tegen het onrecht in de wereld.

Voor de film Champagne Rose is dood ging de Nederlandse producent Thijs Chanowski in zee met het Amerikaans-Zweedse duo Calvin Floyd en Tony Forsberg. Regisseur Floyd en cameraman Forsberg vormden het Zweedse productiebedrijf Aspekt Film dat voor de Zweedse televisie een aantal documentaires had gemaakt, maar nu door Chanowski werd ingehuurd om de met Amerikaans, Engels, Nederlands en Zweeds geld gefinancierde misdaadfilm te maken.

De inbreker

Regisseur Frans Weisz kon zich vooraf niet voorstellen dat hij ooit met iemand als Rijk de Gooyer een film zou maken. De twee mannen waren elkanders absolute tegenpool. Weisz de timide intellectueel, De Gooyer de branie-achtige avonturier die wel een stevige borrel lustte. Toch verliep de samenwerking gesmeerd en het tweetal zou later nog meer films samen maken, waaronder Naakt over de schutting en Hoogste tijd.

Pagina's